Wat moet er in het Pitch deck?

blog wat moet er in het pitch deck

In het pitch deck staat de essentie van jouw onderneming. Het pitch deck is een belangrijk document voor het ophalen van een investering. Pitch decks worden voortdurend aangepast en  geoptimaliseerd voor het publiek. Er zijn echter wel een aantal richtlijnen die je kunnen helpen bij het maken van een pitch deck voor investeerders

Essentie in je openingsslides

Gebruik één of twee openingsdia’s in je pitch deck die je startup benadrukken. In deze dia’s wordt de essentie van je verhaal weergegeven. 

Het probleem dat je oplost

Geef het probleem dat je oplost weer in een aantal informatieve dia’s, afhankelijk van je publiek. Laat de markt-fit zien door te benadrukken wat er niet werkend is in de markt. Neem indien mogelijk ook de marktkansen mee in je pitch deck.

Het product

Nadat je het probleem hebt geschetst aan de investeerders gaat het vanaf nu om jou en het product. Begin allereerst met de oplossing voor de onvervulde marktvraag uit de vorige dia’s. Overtuig de investeerders en laat geen gaten in je presentatie en pitch deck achter.

Marketing/strategie

Nadat je de investeerders hebt overtuigd van jouw product en business model kan je beginnen met de go-to-marketstrategie. Het ligt aan jouw ontwikkelingsfase in hoeverre deze is uitgewerkt. Laat duidelijk zien dat je hebt nagedacht over hoe je het product kan uitrollen en hoe je marktaandeel gaat veroveren.

Team

Een investeerder is op zoek naar een sterk team. Ze investeren in jouw team, passie en toewijding. Zorg in je pitchdeck voor een heldere en persoonlijke teamslide. Markeer de sterke punten van het team en maak duidelijk dat zij zich inzetten voor het bouwen van iets groots.

Financiën

Het samenstellen van een reeks doordachte projecties aan zowel de inkomstenkant als de kostenkant verbetert de geloofwaardigheid bij potentiële investeerders. Het is dan ook belangrijk om aan te geven welk funding bedrag nodig is en wat daar mee wordt gedaan.

Overbrengen van de pitch

Houdt bij het samenstellen van de presentatie van je pitch deck rekening met de toon die je wilt overbrengen naar de investeerders toe. Niets is belangrijker dan het bepalen van de juiste toon voor je publiek. Vermijd een droge en saaie presentatie. Wees creatief, toon persoonlijkheid en je hebt een winnende combinatie!

Meer weten?

Met bovenstaande punten kan je een heel eind komen met het maken van een duidelijk en aantrekkelijk pitch deck. Wil je meer weten over de specifieke volgorde van het deck? Lees hier meer!

Bedankt voor je tijd! Meer weten? Check hier onze andere artikelen op onze blog pagina of blijf up-to-date via onze LinkedIn pagina!

« Volgende blog Vorige blog »

Share this Post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *