Hoe kom je aan goede klanten voor jouw startup?

Deze blog vertellen we je over hoe goede klanten aan kunt trekken voor jouw startup

Voor een startup zijn klanten essentieel. De inkomsten die je uit jouw klanten haalt, laten jouw startup bestaan en moeten jouw startup draaiende houden. Tevens voor investeerders is dit een doorslaggevend punt. In deze blog geven we je 5 tips over hoe jij goede klanten aan kan trekken!

Focus

Als de founder van jouw product, heb jij de kracht om klanten aan te trekken die jij wilt. Dit begint bij de branding van jouw startup. Wanneer je jezelf positioneert als een full-service organisatie of wanneer je je meer hands-off positioneert is het belangrijk dat dit duidelijk is voor jouw klanten. Communiceer wie je bent en houd je daaraan.

Begrijp jouw klanten

Het begint pas wanneer je echt een klant binnenhaalt. Zijn het tevreden klanten of niet? Bestudeer je klanten goed en ontdek wat er goed of juist niet goed gaat. Neem deze informatie mee, dit zal je helpen om te verbeteren en verder te groeien. Bijvoorbeeld tevredenheidsenquêtes kunnen hier bij helpen om dit gestructureerd op te pakken.

Transformeren

Feedback is essentieel om je startup te verbeteren. Je kunt hierdoor bijvoorbeeld inspelen op ‘boze klanten’. Vaker wel dan niet, staan ​​boze klanten open voor het veranderen van hun mening. Als je ze maar de kans hiervoor geeft. Hoor ze uit en vertel ze precies wat je zult doen om de relatie weer op te bouwen en het probleem op te lossen. 

Herhalen

Wanneer je een klant kwijtraakt, is dit de kans om een nog ​​betere klant aan te trekken. Vol nieuwe kennis over hoe je het nu wel kan doen, helpt jou te verbeteren en goede klanten aan te trekken. Blijf dit continue aanpassen en pas jouw bedrijf aan naar de behoefte van de klant. Alleen hierop bouw je een sterk merk mét goede klanten!  

Bedankt voor je tijd! Ben jij benieuwd naar hoe wij jou hierin kunnen helpen? Klik hier en plan een korte kennismakingscall!

Meer weten? Check onze andere artikelen op onze Blog pagina Of blijf up-to-date via onze LinkedIn pagina!

« Volgende blog Vorige blog »

Share this Post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *