Voor een startup zijn klanten essentieel. De inkomsten die je uit jouw klanten haalt moeten jouw startup draaiende houden. Tevens is het voor investeerders een doorslaggevend punt. In deze blog geven we je 5 tips om goede klanten aan te trekken!

  1. Focus

Als de bedenker van jouw product, heb jij de kracht om klanten aan te trekken die jij wilt. Dit begint bij de branding van jouw startup. Wanneer je jezelf positioneert als een full-service organisatie of wanneer je je meer hands-off positioneert is het belangrijk dat dit duidelijk is voor jouw klanten. Communiceer wie je bent en houd je daaraan.

  1. Begrijp uw klanten

Wanneer je een klant binnenhaalt, begint het pas. Zijn het klanten tevreden klanten of niet? Bestudeer je klanten goed en ontdek wat er goed of niet goed ging. Neem deze informatie mee, dit zal je helpen om te verbeteren en verder te groeien. Tevredenheidsenquêtes kunnen hier bijvoorbeeld bij helpen om dit gestructureerd op te pakken.

  1. Transformeer uw relatie

Feedback is essentieel om je startup te verbeteren. Je kunt hierdoor bijvoorbeeld inspelen op ‘boze klanten’. Vaker wel dan niet, staan ​​boze klanten open voor het veranderen van hun mening, als je ze de kans geeft. Hoor ze uit en vertel ze precies wat je zult doen om de relatie weer op te bouwen.

  1. Herhalen

Wanneer je een klant verliest, is dit een kans om een nog ​​betere klant aan te trekken. Gewapend met nieuwe kennis over wat je kan doen, kan je verbeteren en goede klanten aantrekken. Pas je aan en ga actief op zoek naar goede klanten. Blijf jouw startup aanpassen op de behoefte van de klanten en bouw hierop een sterk merk.

Deel deze post: