Veel ondernemers stellen dat technologie het menselijke aspect uit HR haalt. Echter, van recruitment tot aan het verbinden van teams over de hele wereld, kan de technologie de menselijke ervaring enorm verbeteren.

1. Automatisering laat tijd over voor menselijke connectie.

Menselijke connectie is het einddoel van HRM managers, juist de HR-technologie biedt hen de tijd om betekenisvolle relaties te ontwikkelen. Een technologie kan bijvoorbeeld veel tijdrovende administratieve taken uitvoeren. Tip: vind je het lastig om je werknemers te motiveren voor een nieuwe technologie? Vraag aan jouw team waar er hindernissen worden gezien en pas hier de technologie op aan.

2. HR technologie biedt meer informatie.

Dingen veranderen snel, managers vergeten hierdoor vaak medewerkers feedback te vragen. De opkomst van feedback-apps helpt mee om dit te veranderen, door medewerkers aan te moedigen om feedback te vragen. Feedback geeft de manager informatie die ze nodig hebben voor een zinvol dialoog met zijn/haar werknemers.

3. Verbindt medewerkers wereldwijd.

Het gebruik van video conferencing is in opkomst. Het is mogelijk sollicitanten te spreken die zich niet in de buurt bevinden of om tijdens vergaderingen de internationale collega’s bij elkaar te brengen. Medewerkers die ooit in staat waren alleen telefonisch of mail contact te hebben, zijn nu in staat om elkaar te zien en te communiceren alsof ze zich in dezelfde ruimte bevinden.

4. Verbetering van personalisatie.

Met nieuwe innovatieve tools kunnen werkgevers de beperkte standaardprocedures verbeteren om meer uitgebreide ervaringen voor hun teams te creëren. Health platforms om de gezondheid en productiviteit van de werknemers te verbeteren maken oplossingen persoonlijk. Dit is belangrijk voor de individualistische behoeftes van de werknemers.

Er zijn al verschillende HR-technologieën en tools om de organisatie te verbeteren door middel van verbeterde, gepersonaliseerde menselijke oplossingen.

Deel deze post: