In startup wereld heb je te maken met veel concurrentie. Jouw brand reflecteert de identiteit van je startup, maar hoe zorg je ervoor dat jouw branding wordt opgemerkt. Hier zijn een aantal tips die je kunt gebruiken om de branding te laten opvallen.

Onderscheidend logo

Jouw logo is de belangrijkste visuele weergave van de branding van jouw startup. Denk na over de kleuren, het lettertype en het ontwerp. Onderzoeken naar kleurenpsychologie en associaties naar lettertypes zijn hierbij goed om te raadplegen. Zorg ervoor dat je  logo passend is bij de doelgroep.

Marketingmateriaal

Maak jouw startup kenbaar door verschillend marketingmateriaal. Dit kunnen bijvoorbeeld flyers, mokken of usb-sticks zijn. Deze items spelen allemaal een rol bij het zichtbaar maken van jouw merk. Dezelfde principes die horen bij jouw logo moeten ook van toepassing zijn op jouw marketingmateriaal.

Influencer-marketing

Een samenwerking met influencers binnen jouw branche kan leiden tot waardevolle exposure. Belangrijk is om actieve influencers te vinden die passen bij jouw branding. Influencers kunnen je startup geloofwaardig maken.  

Website design

Het design van de website moet een aanvulling zijn op het logo. Alles wat je hebt bedacht in termen van kleur, lettertype, vorm en beeldmateriaal moet allemaal een rol spelen bij de vorming van het online marketingmateriaal. Zorg daarnaast ook voor een goede functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Emailmarketing

Door middel van emailmarketing kan er een relatie worden opgebouwd met klanten. Wanneer je regelmatige waardevolle inhoud levert die ze nodig hebben, zullen ze moeite doen voor jou. 

Branding speelt een belangrijke rol bij het succes van een startup. Maak je beloftes waar, dit zal bijdragen aan de levensduur van jouw startup.

Deel deze post: