Hoe pitch je jouw startup bij experts

In deze blog geven we tips over een goede pitch voor jouw startup

Wanneer je een branche specifiek product hebt, is het lastig om normale investeerders te vinden. Hierdoor kom je al snel uit bij experts uit de sector. Deze experts kunnen veel voordelen geven, maar zijn ook erg kritisch. Een overtuigende pitch moet de experts van jouw startup overtuigen.In deze blog geven wij jou advies over hoe je het beste kunt pitchen bij experts binnen jouw sector.

Ken de risico’s van jouw startup

Vaak sluit je met je een expert ook een partnership, zodat zij jouw startup verder kunnen helpen met groeien. Allereerst is het belangrijk om te weten dat partnerships een risico vormen. Zeker bij een lange termijn partnership met een investeerder moet je heel de duidelijk zijn over de rollen en verantwoordelijkheid van elke betrokken partij. Accepteer de hulp van anderen, maar blijf bij de visie van jouw bedrijf.

Bouw een relatie op

Het komt niet vaak voor dat een startup ondernemer een expert benaderd en die weet te overtuigen met slechts één pitch. Focus je hier dan ook niet op. Richt je allereerst op de relatie met de expert. Doe onderzoek van te voren, zoek uit wat ze nodig hebben en geef dit van te voren. Zo plaats je jezelf in een andere categorie dan alle anderen. Vanuit hier kan je de relatie uitbreiden en beginnen met onderhandelen.

Bewijs dat je pitch werkt

Dit is een echte meesterlijke slag als het gaat om pitching. Als je jouw potentiële investeerder of mentor kunt laten zien dat je al een aantal gekwalificeerde prospects hebt die graag jouw bedrijf willen kopen, wordt het bijna onmogelijk voor hen om “nee” te zeggen. Zoek manieren om de successen van je  bedrijf te laten zien, zodat jij jouw toekomstige investeerder kunt overtuigen.

Bedankt voor je tijd! Meer weten? Check onze andere artikelen op onze Blog pagina Of blijf up-to-date via onze LinkedIn pagina!

« Volgende blog Vorige blog »

Share this Post