Wanneer je een branche specifiek product hebt, is het lastig om normale investeerders te vinden. Hierdoor kom je al snel uit bij experts uit de sector. Deze experts kunnen veel voordelen geven, maar er zijn ook zeker een aantal punten waar je op moet letten. In deze blog geven wij jou advies over hoe je het beste experts binnen jouw sector kunt overtuigen.

Ken de risico’s

Vaak sluit je met je een expert ook een partnership, zodat zij jouw startup verder kunnen helpen met groeien. Allereerst is het belangrijk om te weten dat partnerships een risico vormen. Zeker bij een lange termijn partnership met een investeerder moet je heel de duidelijk zijn over de rollen en verantwoordelijkheid van elke betrokken partij. Accepteer de hulp van anderen, maar blijf bij de visie van jouw bedrijf.

Bouw een relatie op

Het komt niet vaak voor dat een startup ondernemer een expert benaderd en die weet te overtuigen met slechts één pitch. Focus je hier dan ook niet op. Richt je allereerst op de relatie met de expert. Doe onderzoek van te voren, zoek uit wat ze nodig hebben en geef dit van te voren. Zo plaats je jezelf in een andere categorie dan alle anderen. Vanuit hier kan je de relatie uitbreiden en beginnen met onderhandelen.

Bewijs dat je in contact kan komen met toekomstige kopers

Dit is een echte meesterlijke slag als het gaat om pitching. Als je jouw potentiële investeerder of mentor kunt laten zien dat je al een aantal gekwalificeerde prospects hebt die graag jouw bedrijf willen kopen, wordt het bijna onmogelijk voor hen om "nee" te zeggen. Zoek manieren om de successen van je  bedrijf te laten zien, zodat jij jouw toekomstige investeerder kunt overtuigen.

Deel deze post: