Hoe pak ik mijn marketing op?

foto marketing strategy on desk

Als founder van een startup heb je misschien niet direct kennis van marketing. Toch zal je dit in de beginfase voornamelijk zelf moeten doen. Maar hoe pak je dit aan? En hoe zorg je voor een efficiënte aanpak? In dit artikel geven we jou houvast.

Focus op onderhouden

Wat je ook verkoopt, als je je niet richt op het onderhouden van je klanten, kan je geen goed rendement halen uit marketing.  De meeste marketeers richten zich op het brengen van meer leads naar de trechter, in plaats van ze door de trechter heen te leiden. Terwijl maar een klein deel van jouw leads uiteindelijk klant zal worden. Onderhoudt daarom ook jouw bestaande klanten goed en haal hier een hoger rendement uit.

Less is more

Een van de grootste fouten die marketeers vaak maken, is hoe meer kanalen + hoe meer berichten = meer conversie. Dit is niet effectief. Ongeacht welke kanalen je ook gebruikt voor jouw marketing, de nadruk moet liggen op het bieden van waarde en het krijgen van meer engagement, in plaats van alleen maar te pushen. Een van de belangrijkste statistieken waarnaar wordt gekeken bij marketing is de betrokkenheid. Rangschik jouw kanalen op betrokkenheid en gebruik alleen nog de meest effectieve kanalen. 

Voeg duidelijkheid toe

De aandachtsboog wordt steeds korter, het is al moeilijk om de aandacht te trekken, maar nog moeilijker om dit vast te houden. Met een warrig bericht zal je geen aandacht trekken. Wanneer mensen jouw bericht niet snappen zullen ze hier ook niet op handelen. Definieer een doelgroep zodat je kan communiceren op de manier die bij jou doelgroep past. Wees creatief met jouw marketingboodschappen maar zorg er wel voor dat jouw berichten duidelijk zijn en de doelgroep zullen aanspreken. 

Als marketeer zal je je altijd moeten blijven afvragen hoe je waarde kan toevoegen en daarmee de koopervaring kan verbeteren.

Bedankt voor je tijd! Ben jij benieuwd naar hoe wij jou hierin kunnen helpen? Klik hier en plan een korte kennismakingscall!

Meer weten? Check onze andere artikelen op onze blog pagina of blijf up-to-date via onze LinkedIn pagina!

« Volgende blog Vorige blog »

Share this Post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *