Growth Hacking versimpeld in 4 tips

Deze blog vertelt hoe je gemakkelijk growth hacking kunt gebruiken als startup

Growth hacking is een term die je vast wel eens voorbij hebt horen komen. Zeker in startup-land is het een trendy term die tegenwoordig veel wordt gebruikt. Toch is het een essentieel onderdeel van het uitbreiden en opschalen van jouw bedrijf. We hebben gemerkt dat een groot aantal van de bedrijven waarmee we spreken growth hacking niet gebruiken. Omdat een growth hack voor een startup erg belangrijk kan zijn, wordt het proces in vier eenvoudige stappen uitgelegd.

Snijd je hoofddoel in realistische microdoelen

Bedrijfsdoelen hebben vaak grootse ambities, zoals het bouwen van een merk dat €10 miljoen omzet per jaar genereert. Om zo’n hoogstaand doel te bereiken moet er een vlekkeloze uitvoering van meerdere microdoelen worden gerealiseerd. Een growth hack is een microdoel waar intensief aan wordt gewerkt om het uiteindelijke doel te behalen.

Analyseer en meet alle data

Om growth hacking uit te voeren is het belangrijk dat je al je data analyseert. Het merendeel van jouw doelen heeft invloed op je finance. Wanneer je je cijfers van binnen en buiten kent, kan je beslissingen nemen die leiden tot explosieve groei.

Ontwikkel een conversietrechter die inkomsten genereert

Een positief conversie ratio is belangrijk. Ook al heb je je microdoelen goed in kaart gebracht en al je gegevens geanalyseerd. Wanneer je conversietrechter niet goed is, kom je niet van de grond. Sommige bedrijven zijn sterk afhankelijk van e-mailmarketing, terwijl anderen hun trechterverkeer via social media genereren. Het kennen van jouw doelmarkt zal een grote rol spelen bij het samenstellen van een goede trechter die converteert.

Doorlopend alles testen

Jouw growth hacking / micro doelen moet je continue blijven testen. Dit is waar de meest opvallende winsten kunnen worden gemaakt. Ga nooit van iets automatisch uit maar test dit bij je doelgroep. Van de lay-outs en kleuren van de landingspagina, tot verschillende call-to-actions en marketingkanalen: je moet alles testen.

Bedankt voor je tijd! Meer weten? Check onze andere artikelen op onze Blog pagina Of blijf up-to-date via onze LinkedIn pagina!

« Volgende blog Vorige blog »

Share this Post