Wanneer in de eerste fase van het opstarten van jouw startup alles voorspoedig verloopt, zal je misschien denken: “zijn we goed op weg?” Hoewel het belangrijk is om altijd alle valkuilen in de gaten te houden zijn hier 4 tekenen die aangeven dat jouw startup goed op weg is naar succes op de lange termijn.

 

  1. Duidelijke strategie

Veel ondernemers passen de strategie aan op basis van ervaringen uit het verleden. Vaak was het “geniale idee” niet precies passend voor de markt. Het is daarom belangrijk om vroege feedback te blijven zodat je je strategie kan aanpassen op de behoefte uit de markt. Dit moet altijd duidelijk gecommuniceerd worden. Dit vereist een visie. Laat de wijsheid van de markt je begeleiden.

 

  1. Consumenten vinden jouw startup zelf

Vaak worden nieuwe producten en services via mond-tot-mond reclame verspreid. Wanneer je veel tractie hebt van je gebruikers, niet alleen van enthousiaste pers, is dat een goed teken van marktvalidatie. Een belangrijke factor van een succesvolle lancering is het consequent denken in het kader van de eindgebruiker en zo snel mogelijk jouw product of dienst in hun wereld te krijgen.

 

  1. Een goed team

Een goed team is een van de belangrijkste factoren. Betrokken medewerkers zijn productief en zullen niet snel jouw startup verlaten. Om deze betrokkenheid te creëren is het belangrijk om transparant te zijn en goede onderlinge communicatie door te voeren. Deel overwinningen en wees eerlijk. Naarmate jouw startup groeit en zich ontwikkelt, nemen ook de wensen en ambities van uw team toe.

 

  1. Gericht op waarom

Dankzij mensen als Simon Sinek is vragen over het "waarom" een algemene vraag van investeerders geworden. Iedereen kan een "wat" doen en velen kunnen helpen met "hoe", maar het zijn de startups die duidelijk hun "waarom" verwoorden en dat "waarom" laten zien, echt succesvol worden. Als er een duidelijke “waarom” is, volgt er een strategie.

Deel deze post: